Όλοι οι συνάδελφοι που εργαζόμαστε ως δημοσιογράφοι στα λεγόμενα «new media» (βλ. sites, web-radios κτλ.) έχουμε λίγο ή πολύ ακούσει/διαβάσει για το άρθρο 67 του νομοσχεδίου για το Ασφαλιστικό, το οποίο μας αφορά ΑΜΕΣΑ.
Το άρθρο αυτό του Ασφαλιστικού, που ρύθμιζε τις εργασιακές σχέσεις και την ασφάλιση των απασχολουμένων στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ και προέβλεπε την είσπραξη αγγελιοσήμου και φυσικά ΦΠΑ, από τη διαφήμιση που εμφανίζεται σε αυτά, επρόκειτο να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε το καλοκαίρι του 2010 από τον τότε Υπουργό Εργασίας, Ανδρέα Λοβέρδο, και «ως δια μαγείας»(η φράση ανήκει στον κ.Σόμπολο…), η επίμαχη τροπολογία τελικά παραλείφθηκε…
«Τέλος στην διαδικασία της επιβολής αγγελιοσήμου στο ίντερνετ βάζει ο Υπουργός Εργασίας Α. Λοβέρδος με σχετική διάταξη στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο κατόπιν έντονων αντιδράσεων.
Πιο συγκεκριμένα διαγράφεται το κείμενο του άρθρου 67 «Ασφάλιση συντακτών ηλεκτρονικών εφημερίδων» και στη θέση του τοποθετείται διάταξη για την «Αναπροσαρμογή επιδομάτων Χριστουγέννων Πάσχα και αδείας για τους συνταξιούχους», ανέφεραν τότε τα δημοσιεύματα.
Πιο συγκεκριμένα διαγράφεται το κείμενο του άρθρου 67 «Ασφάλιση συντακτών ηλεκτρονικών εφημερίδων» και στη θέση του τοποθετείται διάταξη για την «Αναπροσαρμογή επιδομάτων Χριστουγέννων Πάσχα και αδείας για τους συνταξιούχους», ανέφεραν τότε τα δημοσιεύματα.
Ποια ήταν η αντίδραση της ΕΣΗΕΑ;
«Σε ανακοίνωσή της η ΕΣΗΕΑ επισημαίνει σχετικά ότι ως προς το άρθρο 67, που αναφέρεται στην ασφάλιση συντακτών ηλεκτρονικών εφημερίδων, η αναφορά σε αποκλειστική δραστηριότητα την παροχή, μέσω διαδικτύου, οπτικοακουστικού περιεχομένου, και μόνο για ημερήσιες εφημερίδες, αποκλείει τις ιστοσελίδες άλλων ΜΜΕ (π.χ. περιοδικών ή ραδιοτηλεοπτικών σταθμών) ενώ το διαδίκτυο αφορά έκφραση συνόλου μέσων (εφημερίδα, περιοδικό, ραδιόφωνο, τηλεόραση) και με αυτό τον τρόπο περιορίζεται ο αριθμός των δημοσιογράφων που απασχολούνται στο διαδίκτυο και έχουν τις προϋποθέσεις ν’ ασφαλιστούν.»
Πάλι καλά δηλαδή που η «πεφωτισμένη ηγεσία» της Ένωσης δεν ζήτησε και «συγγνώμη» από πάνω που… τόλμησε να θίξει το θέμα…
Νίκησαν προσωρινώς οι εκδότες και οι διαφημιστές, αυτοί ακριβώς που με τα χειραγωγούμενα ΜΜΕ και τη θάλασσα ιδιωτικού και δημόσιου χρήματος που διαχειρίζονται, είχαν γίνει κόκκινο πανί προ μηνών για τον σημερινό πρωθυπουργό. Έχασαν οι δημοσιογράφοι. Δεν ασφαλίζονται στα ταμεία τους, δεν αμείβονται με βάση συλλογικές συμβάσεις, δεν καλύπτονται συνδικαλιστικά γιατί η ελίτ των ενώσεων παραμένει κλειστή συντεχνία, δεν εξασφαλίζονται τα ταμεία περίθαλψης και σύνταξης του Τύπου και βεβαίως δεν ανοίγει μια προοπτική αξιοπρεπούς εργασίας στα portals». (Πηγή: dimenotita.gr, άρθρο του Βασίλη Βασιλόπουλου).
Τι (δεν) μας είπε ο Σόμπολος
Στην επιστολή με την οποία γνωστοποίησε πως δεν θα είναι εκ νέου υποψήφιος για την προεδρία της ΕΣΗΕΑ, ο Σόμπολος ανέφερε, μεταξύ άλλων, κάνοντας έναν απολογισμό της θητείας του…
«Για το διαδίκτυο είχαμε καταφέρει να βάλουμε στο τελευταίο ασφαλιστικό νομοσχέδιο άρθρο, με το οποίο αναγνωρίζονταν τα ενημερωτικά sites (κρατήσεις, ΣΣΕ, εγγραφή στην ΕΣΗΕΑ κ.α.) και παράλληλα να καταβάλλεται το αγγελιόσημο στις διαφημίσεις, όπως γίνεται στις εφημερίδες το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Ενώ το θέμα προχώρησε, κατατέθηκε το Ν/Σ στη Βουλή, πέρασε από τις επιτροπές και τρεις μέρες πριν από την ψήφιση, το άρθρο 67 που προέβλεπε όλα αυτά, εξαφανίστηκε δια μαγείας. Λέγεται ότι εκβίασαν την κυβέρνηση κάποιοι από τους εργοδότες και το αφαίρεσαν. Το θέμα συνεχίζουμε να το παλεύουμε με τους αρμόδιους υπουργούς κυρίους Χυτήρη και Πεταλωτή και οι υποσχέσεις τους είναι ότι στο νέο νομοσχέδιο θα περιληφθεί η τακτοποίηση του διαδικτύου».
Σαν καλόπιστος άνθρωπος να παραδεχτώ τις αγαθές προθέσεις του Σόμπολου, μόνο που δεν μας είπε ποιοι είναι οι «εργοδότες που εκβίασαν (!) την κυβέρνηση» και η τροπολογία δεν περιλήφθηκε τελικά στο νομοσχέδιο.
*Εδώ θα χρειαστώ και τη βοήθεια σας, γιατί παρότι αναφέρεται ως άρθρο 67, στο νομοσχέδιο αναφέρεται ως άρθρο 68!
**Απέφυγα συνειδητά να θίξω το κομμάτι «αγγελιόσημο στο διαδίκτυο», το οποίο προβλεπόταν στο νομοσχέδιο, διότι είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο το οποίο έχει διχάσει το επάγγελμα μας, με τα «υπέρ» και «κατά» των δύο πλευρών να είναι εξίσου σημαντικά. Ελπίζω να θίξουμε το θέμα στο μέλλον, είτε ο υπογράφων, είτε οποιοσδήποτε άλλος.
Το επίμαχο άρθρο
Αρθρο 68
Ασφάλιση συντακτών ηλεκτρονικών εφημερίδων 1. Στην ασφάλιση του Τομέα Σύνταξης Προσωπικού Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης και του Λογαριασμού Ανεργίας Προσωπικού Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης των οικείων κλάδων του Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Προσωπικού Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης υπάγεται υποχρεωτικά το προσωπικό που απασχολείται με μία από τις ειδικότητες όπως αυτές ορίζονται στις παρ. 6 και 7 του άρθρου 5 του π.δ. 284/1974 (Α΄ 101) κατά κύριο επάγγελμα με σχέση εξαρτημένης εργασίας με μισθό, σε σελίδα ή πύλη του Διαδικτύου που διατηρούν οι ημερήσιες εφημερίδες που εκδίδονται στους Νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και σε επιχειρήσεις οι οποίες εδρεύουν στην Ελλάδα και έχουν ως αποκλειστική δραστηριότητα την παροχή, μέσω Διαδικτύου, οπτικοακουστικού περιεχομένου, εφόσον το περιεχόμενο αυτό έχει ενημερωτικό χαρακτήρα, είναι πρωτογενές, παρέχεται σε καθημερινή βάση και συνεχή ροή και περιλαμβάνει ειδήσεις, πολιτικά, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτιστικά, αθλητικά γεγονότα, εκδηλώσεις, καθώς και άρθρα, σχόλια, συνεντεύξεις ή συζητήσεις, για τα θέματα αυτά.
Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 3 του π.δ. 284/1974 (101 Α΄) εφαρμόζονται και στα πρόσωπα της παραγράφου αυτής.
Για την ασφάλιση των παραπάνω εργαζομένων στον Τομέα Σύνταξης Προσωπικού Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης καταβάλλεται εργοδοτική εισφορά 7,5% και εισφορά ασφαλισμένου 8,5% και στον Λογαριασμό Ανεργίας Προσωπικού Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης καταβάλλεται εργοδοτική εισφορά 2%. Οι εισφορές αυτές υπολογίζονται στο σύνολο των αποδοχών που λαμβάνουν οι ασφαλισμένοι από τη συγκεκριμένη απασχόλησή τους και σε καμία περίπτωση σε αποδοχές κατώτερες αυτών που προβλέπονται κάθε φορά από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπογράφεται μεταξύ ΕΙΗΕΑ και ΕΣΗΕΑ για τους συντάκτες και από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας μεταξύ ΕΠΗΕΑ και ΕΣΗΕΑ για το προσωπικό.
2. Διαφημίσεις ή με πληρωμή δημοσιεύματα που προβάλλονται ή καταχωρούνται στην ηλεκτρονική σελίδα ή πύλη του Διαδικτύου που διατηρούν οι αναφερόμενες στην προηγούμενη παράγραφο επιχειρήσεις, υπόκεινται στην επιβάρυνση αγγελιοσήμου, στο ίδιο ποσοστό που προβλέπεται κάθε φορά για τους τηλεοπτικούς σταθμούς, το οποίο κατανέμεται στους φορείς και κατά την ίδια αναλογία που καθορίζονται από τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 15 του ν. 1866/99 (222 Α΄), της παραγράφου 1α του άρθρου 14 του ν. 1989/91 (Α΄ 192) και της παραγράφου 5 του άρθρου 11 του ν. 3021/2002 (Α΄ 143).
Το αγγελιόσημο βαρύνει άμεσα τον διαφημιζόμενο ή τον διαφημιστή που μεσολαβεί κατ΄ εντολή του διαφημιζόμενου και κατατίθεται από τους υπόχρεους σε λογαριασμό με τίτλο «Ειδικός Λογαριασμός Αγγελιοσήμου Διαδικτύου» που τηρείται στην ίδια Τράπεζα στην οποία κατατίθεται το αγγελιόσημο και των άλλων μέσων ενημέρωσης.
3. Οι διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 2429/1996 (155 Α΄) και της αριθμ. 1086567/40/Τ και ΕΦ/29-7-1996 (689 Β΄) κοινής υπουργικής απόφασης έχουν ανάλογη εφαρμογή στις επιχειρήσεις της παραγράφου 1.
Ασφάλιση συντακτών ηλεκτρονικών εφημερίδων 1. Στην ασφάλιση του Τομέα Σύνταξης Προσωπικού Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης και του Λογαριασμού Ανεργίας Προσωπικού Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης των οικείων κλάδων του Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Προσωπικού Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης υπάγεται υποχρεωτικά το προσωπικό που απασχολείται με μία από τις ειδικότητες όπως αυτές ορίζονται στις παρ. 6 και 7 του άρθρου 5 του π.δ. 284/1974 (Α΄ 101) κατά κύριο επάγγελμα με σχέση εξαρτημένης εργασίας με μισθό, σε σελίδα ή πύλη του Διαδικτύου που διατηρούν οι ημερήσιες εφημερίδες που εκδίδονται στους Νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και σε επιχειρήσεις οι οποίες εδρεύουν στην Ελλάδα και έχουν ως αποκλειστική δραστηριότητα την παροχή, μέσω Διαδικτύου, οπτικοακουστικού περιεχομένου, εφόσον το περιεχόμενο αυτό έχει ενημερωτικό χαρακτήρα, είναι πρωτογενές, παρέχεται σε καθημερινή βάση και συνεχή ροή και περιλαμβάνει ειδήσεις, πολιτικά, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτιστικά, αθλητικά γεγονότα, εκδηλώσεις, καθώς και άρθρα, σχόλια, συνεντεύξεις ή συζητήσεις, για τα θέματα αυτά.
Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 3 του π.δ. 284/1974 (101 Α΄) εφαρμόζονται και στα πρόσωπα της παραγράφου αυτής.
Για την ασφάλιση των παραπάνω εργαζομένων στον Τομέα Σύνταξης Προσωπικού Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης καταβάλλεται εργοδοτική εισφορά 7,5% και εισφορά ασφαλισμένου 8,5% και στον Λογαριασμό Ανεργίας Προσωπικού Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης καταβάλλεται εργοδοτική εισφορά 2%. Οι εισφορές αυτές υπολογίζονται στο σύνολο των αποδοχών που λαμβάνουν οι ασφαλισμένοι από τη συγκεκριμένη απασχόλησή τους και σε καμία περίπτωση σε αποδοχές κατώτερες αυτών που προβλέπονται κάθε φορά από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπογράφεται μεταξύ ΕΙΗΕΑ και ΕΣΗΕΑ για τους συντάκτες και από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας μεταξύ ΕΠΗΕΑ και ΕΣΗΕΑ για το προσωπικό.
2. Διαφημίσεις ή με πληρωμή δημοσιεύματα που προβάλλονται ή καταχωρούνται στην ηλεκτρονική σελίδα ή πύλη του Διαδικτύου που διατηρούν οι αναφερόμενες στην προηγούμενη παράγραφο επιχειρήσεις, υπόκεινται στην επιβάρυνση αγγελιοσήμου, στο ίδιο ποσοστό που προβλέπεται κάθε φορά για τους τηλεοπτικούς σταθμούς, το οποίο κατανέμεται στους φορείς και κατά την ίδια αναλογία που καθορίζονται από τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 15 του ν. 1866/99 (222 Α΄), της παραγράφου 1α του άρθρου 14 του ν. 1989/91 (Α΄ 192) και της παραγράφου 5 του άρθρου 11 του ν. 3021/2002 (Α΄ 143).
Το αγγελιόσημο βαρύνει άμεσα τον διαφημιζόμενο ή τον διαφημιστή που μεσολαβεί κατ΄ εντολή του διαφημιζόμενου και κατατίθεται από τους υπόχρεους σε λογαριασμό με τίτλο «Ειδικός Λογαριασμός Αγγελιοσήμου Διαδικτύου» που τηρείται στην ίδια Τράπεζα στην οποία κατατίθεται το αγγελιόσημο και των άλλων μέσων ενημέρωσης.
3. Οι διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 2429/1996 (155 Α΄) και της αριθμ. 1086567/40/Τ και ΕΦ/29-7-1996 (689 Β΄) κοινής υπουργικής απόφασης έχουν ανάλογη εφαρμογή στις επιχειρήσεις της παραγράφου 1.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου